Imagine de culoare. De culoare verde.

Comunicare

Kermit, poate cel mai cunoscut ambasador al culorii verzi, sustinea (sau canta) sus si tare ca “It’s not easy being green”. Dar, daca vorbim de un branding reusit, de awareness spontan si de recunoastere neasistata, culoarea verde sta destul de bine: e adevarat, a pornit cu un avantaj intrinsec – se regaseste peste tot in natura, insa societatea, psihologii, poetii si nu in ultimul rand scriitorii de literatura SF au ajutat-o sa devina una dintre cele mai populare culori, cea mai incarcata de semnificatii si … culoarea preferata pentru design-ul interior.

Asadar…ce e verde(le)?

Un prim nivel de simbolism, cateva search-uri pe Wikipedia si un mic sondaj ad-hoc (facut, ca sa fim cinstiti pe un esantion semi-nereprezentativ) ne duc inspre urmatoarele:

Apoi, la o analiza mai profunda aflam ca:

  • in Islam, verdele e culoare venerata – pentru ca, teoretic, lumea-de-dincolo e un paradis plin de verdeata
  • verdele e a doua culoare preferata in mod egal de barbati si de femei
  • denumirea culorii vine in lb. romana de la substantivul latin viridis, provenit din a verbul  vireo = a creste, iar lb. engleza “green” provine din verbul din engleza veche grene care inseamna, dupa cum v-ati dat seama, tot a creste
  • pe la 1400 rochiile de mireasa erau verzi, culoarea fertilitatii
  • rata sinuciderilor a scazut cu 34% in Londra cand Podul Blackfriers a fost vopsit verde.
  • in SUA anilor ’60, se credea ca daca cineva purta culoarea verde la scoala joia inseamna ca este gay – puteti citi aici de unde provine ideea
  • in anumite culturi verdele inseamna doliu, moarte, iar in altele gelozie si invidie, de unde si expresia ‘green with envy’

Depasind capitolul ‘cultura generala’, am incercat sa vedem ce inseamna si cum este folosit verdele in comunicare si niste domni specialisti in print au observat ca:

  • in packaging in general verdele este folosit fie pentru A. produse cu extracte si ingrediente naturale, data fiind asocierea imediata cu plantele, B. pentru produse de curatenie sau igiena personala – asocierea fiind aici in zona de prospetime, revigorare sau C. produse care ofera reimprospatare si energie – bauturi racoritoare, bere, energy drinks. Cateva exemple mai jos.

  • verdele mai este folosit si in comunicarea produselor care trebuie sa inspire chibzuinta, calm, relaxare – cum ar fi asigurari, conturi de economii, banci, clinici

  • pe de alta parte, pe principiul semaforului, verdele inseamna actiune, miscare, dinamism – asa ca folosirea lui in ad-uri poate ajuta atat de celebrul si doritul ‘call-to-action’ adresat consumatorului

In incheiere, dam cuvantul prietenilor de la Pink Floyd, care ne ofera cea mai buna concluzie pentru azi:

Răspunsuri