Aparenta evenimentiala, un fel de event packaging

Comunicare

Invitatul de seama al acestei saptamani este Catalin Georgescu, pe care l-am facut stapan pe guestpost si l-am indemnat sa scrie despre ce stie si face el cel mai bine. Ca sa nu prelungim misterul si sa tulburam cititorii, Catalin este un tip care se impaca extrem de bine cu fotografia. Dovezi gasiti pe blogul lui si in cele ce urmeaza. :)

Scriu despre perceptie si imagine, factorii reputatiei relevante pozitionarii.

Sa-ti vorbesc despre ce inseamna pachet: e vorba de aspect. Si stii ca-i o intreaga industrie dedicata aspectului pachetului, amplificarii perceptiei si modificarii preconceptiei. Si daca tot cadem de acord ca-i important cum iti promovezi produsul, de ce nu aplicam regulile packagingului si banalului eveniment?


Ai un concept zdrobitor de inovator, locatie impozanta si invitati carismatici. Ai ales flori primavaratice, olfactiv subtile, non-alergenice, pentru decor. Ai adus la bufet cele mai proaspete ingrediente mediteraneene din singura piata organica de pe coasta estica a Larnacai. Ai selectat hartie presata manual pentru invitatii, ca sa elimini taieturile accidentale in muchiile de celuloza prost finisata. Dar deja ai cheltuit o mica avere ca sa impresionezi: ce-ti mai ramane pentru fotograf? Pff, nu-i problema. O sa faci cateva capturi de imagine din ce filmeaza cameramanul pe smartphone.


Poate n-o constientizezi si nu prea-i dai atentie, dar e si fotografia de eveniment un gen fotografic viabil. E prea mult sa compar cu atestarile documentare aduse de fotojurnalism, dar cert e ca daca nu-i poza, nu exista. E ca si cum nu s-ar fi intamplat. Pentru ca un eveniment e doar atat de bun pe cat de bine il reprezintă fotografiile publicate. O femeie inteleapta spunea candva ca fotografiile publicate dupa sunt cartea de vizita a unui eveniment, in timp ce altcineva spune pe net ”pics or it didn’t happen.” Dar esenta ramane: suntem o societate orientata spre imagine, fara timp pentru lecturarea textelor mai lungi de cinci paragrafe. Vrem sa vedem ce s-a intamplat si cine a fost acolo. Vrem poze, le vrem acum si le vrem bune.

Logica e simpla: evenimentul anului are un numar fix de invitati, martori ai Minunatiei. In lipsa imaginilor de promovare, ei sunt singurii care pot confirma grandoarea/esecul. Si zvonurile (deja denaturate) pot merge doar pana colea, pe o raza destul de redusa. In timp ce pozele oficiale, pe langa un potential public de ordinul milioanelor, au darul de a face chiar si invitatii sa se mire ca au fost la o petrecerea mai reusita decat si-o amintesc.

Fotograful priceput iti extrage, cadru cu cadru, esenta evenimentului. Povesteste abil prin imagini si-ti pune pachetul in cea mai buna lumina pentru privitorul exterior interesat. De ce ai lasa un rol vital pe mana cuiva care stie doar setarile automate? Pentru ca are echipament scump? Dar sunt potentiale scenarii de iluminare la fiecare declansare, cu un factor de complexitate proportional lipsei de discernamant fotografic afisat. Iar tu ai o singura prima sansa de pozitionare. Si in conditiile in care aceste fotografii colinda lumea si vorbesc in numele tau, ce anume ai vrea sa spuna despre tine?

Răspunsuri