Halloween-ul binelui sau ce mai face Unicef pe digital

Comunicare

Nu stiu ce parere aveti despre Halloween, dar fiind o sarbatoare ‘importata’, singurele miscari de pe la noi au fost petrecerile date in weekend-ul trecut de multe cluburi, de la cele mai mari pana la clubul-de-la-coltul-blocului. Si evident traditionalele decoratiuni de prin mall-uri si fastfood-uri. In schimb, in tara lui de maxima inflorire (nu si de origine, contrar parerii generale), e o sarbatoare ce da prilejul unor eforturi de comunicare semnificative.

Asa ca hai sa vedem cum poti sa faci o campanie de Halloween care sa fie credibila pentru brand, sa aiba aplicabilitate si sa fie bazata pe online (dar sa treaca si prin mediile traditionale) si sa implice cat mai multi consumatori.

Contextul: de vreo 50 de ani UNICEF, caci despre ei e vorba, organizeaza un fund-raising de Halloween  – in America este bine cunoscuta “micuta cutie portocalie”. Pana anul acesta, cutiile cu pricina se distribuiau in scoli si astfel copiii care mergeau la ‘colindat’ strangeau bani, impreuna cu traditionalele dulciuri, de la cei care voiau sa doneze.

Inovatia: daca tot suntem in 2011, si viata e online, micuta cutie portocalie goes digital, asa cum se anunta in comunicatul emis de UNICEF.  Asa ca cei de la UNICEF au dat viata primului trick-or-treat online, insotit si de un bal mascat, tot virtual. Endorserul campaniei a fost Heidi Klum, impreuna cu familia ei simpatica si multicolora.

As a mom, I want my children to have everything they need to be safe, healthy, and happy. I’m amazed at the work UNICEF does to provide vital support for children all around the world – from education to nutrition, healthcare to clean water – in dire emergencies and all year round. Every donation you make helps save children’s lives and gives them the chance to thrive. Please join me today!

Heidi Klum

Mecanism: pe unicefcostumeparty.org iti poti incarca o poza iar apoi poti proba o serie de costume din galeria disponibila pe site; ai posibilitatea de a aplica filtre pozelor. O parte din costume si filtre sunt gratuite, in timp ce altele pot fi cumparate contra unor donatii de 5$ sau 10$. Mai mult, cutiutele portocali au anul acesta coduri Microsoft Tag pe ele,  care te ajuta sa donezi direct prin scanarea lor (similare cu codurile QR, insa e nevoie de downloadarea unui Microsoft tag reader). In plus, de pe site se pot descarca o multime de ‘goodies’, cum ar fi ghiduri de planificare a petrecerilor de Halloween, resurse de povestiri de groaza si download-uri de cutiute portocalii pentru colectat bani.

Inca se asteapta rezultatelecampaniei. Daca de la inceputul campaniei-proiect Trick-or-Treat si pana acum, copiii au strans peste 160 milioane $ in SUA, va fi foarte interesant de vazut ce s-a intamplat anul acesta, cand Unicef a digitalizat cutiutele portocalii si strangerea de fonduri. Stam cu ochii pe unicef.org si va anuntam.

Răspunsuri

  • Masaj erotic Alba Iulia

     super campania