Robotizarea si comunicarea

Comunicare

Traim intr-o lume a tehnologiei. Una in care oamenii creeaza inteligenta artificiala pentru a le usura munci altminteri grele si complicate pentru ei. Roboti, nanoboti sau, pur si simplu, boti, si-au facut aparitia incet, dar sigur, in vietile noastre, reusind sa devina o parte acceptata din sfera activitatilor umane.

Nici lumea businessului nu i-au uitat. Chatbotii sunt acele programe concepute sa simuleze o conversatie inteligenta cu oamenii, auditiv sau textual. Ikea sau HP sunt exemple de companii care ii folosesc pentru a asigura costumer service-ul online. Desi foarte politicosi in interactiunea cu oamenii, doi studenti de la Cornell University din New York au facut experimentul de a pune doi chatboti fata in fata. Ei bine, dialogul lor e complet altceva fata de interactiunea cu oamenii.

Evident, “politetea” dintre cei doi ne aminteste de cea a “oilor negre” dintre semenii acestora, spambotii. Ceea ce ne duce cu gandul putin la viitorul PR-ului, comunicarii si al lumii, in general. Daca oamenii au tendinta de a se robotiza in activitatile lor, acestia vor fi priviti, din exterior, cam ca in clipul de mai sus. Asa ca orice s-ar intampla, putin suflet uman si o intelegere cat mai buna a semenilor umani au sanse mai mari sa aduca o scanteie mai mare in sufletul consumatorilor.

Răspunsuri