Packagingul sanatos pentru consumator

Branding

Cum te lasi de fumat? Fie ai vointa si lasi tigarile de tot, fie pui un plasture cu nicotina, fie mergi la doctor si il rogi sa te ajute cu dependenta. Un ultim scenariu ar fi sa apelezi la branduri care iti intra in mecanica fumatului si incearca sa inlocuiasca tigara cu morcovul. Principiul este simplu – pavlovian: se pastreaza aceleasi gesturi, dar se inlocuieste produsul.

 

It makes sense that putting a fun spin on healthy foods would encourage us to make wise decisions in our everyday lives.

Si fiindca mancarea sanatoasa este plictisitoare (sic!), packagingul trebuie sa vina in intampinarea nevoii de divertisment a consumatorului. Functioneaza insa combinatia de produs sanatos si ambalaj nesanatos doar la nivel de distractie? Daca achizitia de tigari s-ar transforma intr-o loterie – in sensul ca unele pachete ar contine morcovi in loc de tigari, impactul unei astfel de miscari ar fi altfel resimtit de consumatorul obisnuit cu campaniile antifumat. E un experiment: inlocuiesti tigarile cu morcovi pentru cateva ore si vezi cum te simti.

Optimistii se uita in partea plina a pachetului si vad o incercare a brandurilor de a impusca 2 iepuri dintr-un packaging: promovarea mancarii sanatoase & un ajutor viciatilor de nicotina. Un pachet? Si daca da, pentru cine?

 

Răspunsuri