O lectie aplicata de direct marketing: Procter & Gamble

Branding

De cand am intrat la facultate am observat ca street advertisingul si direct marketingul prind foarte bine la studenti. Cand in fata sau in cadrul Universitatii din Bucuresti apare un stand, studentii incep automat sa roiasca in jurul lui. Evident, produsele promovate incearca sa satisfaca nevoile studentilor consumatori: cartele telefonice, produse de ingrijire a tenului, firme care vor sa te trimita in strainatate, reviste de profil etc.

Obisnuita fiind cu astfel de manifestari promotionale, nu mi s-a parut deloc ciudat sa vad doi promoteri care imparteau cutiute la iesirea din facultate, la Universitate. Textul de pe cutie suna promitator:  ”Studentpedia. Ghidul orientarii in spatiul studentesc”. Inauntru erau doua pliculete de sampon Head & Shoulders, un pliculet de detergent de vase Fairy si protejslipuri Discreet – produse practice pentru studentul zilelor noastre.

Problema acestor cutiute nu rezida in produsele continute, ci in partea de text care le insoteste. Packagingul m-a facut sa ma astept la un mesaj cel putin catchy. In schimb, dupa ce am lecturat cu atentie textul din cutie, mi-am dat seama care este una dintre cele mai mari greseli pe care le poate face o marca in relatia sa cu proprii consumatori. Si anume, sa-i subestimeze.

Mostre de text:

Q: Cum sa supravietuiesti la prima intalnire?

A: Nu uita niciodata numele persoanei cu care te intalnesti. Daca iti mai scapa, spune-i ca iti aminteste in fiecare clipa de cel mai bun prieten/a.

Q: Cum sa supravietuiesti examenelor?

A: In primul rand trebuie sa nu uiti materia si data la care ai examen. Majoritatea serviciilor de email, precum Yahoo si Gmail au calendare si remindere integrate. Aminteste-ti macar cu o zi inainte de examen.

Răspunsuri

  • aritsch

    Pai si? Ce zicea textul?

  • luluts

    Citez “Cum sa supravietuiesti examenelor?”

    Raspuns: “Cel mai important lucru este sa te prezinti. Ajuns in sala, orice se poate intampla si habar n-ai cum sa te trezesti cu subiectele facute. Acest lucru nu se poate intampla daca absentezi.”

  • corina

    Ar fi fost rentabil sa ofere si pampersi pe masura cacofoniei “nu numai”. Iar lamele de ras erau destinate celui “mai bun prieten/a”?! Oh well, toate ca toate, dar exemplele P&G, Vodafone, Radio 21 demonstreaza ca marketingul care mizeaza pe informal, clisee si kitsch are impact!

  • grunge

    Nemaipomenit articol (not).

  • luluts

    Sugestii? Ai un subiect anume despre care ti-ai dori sa scriem?

  • http://www.amdraci.ro amdraci

    De când “nu numai” este cacofonie?