Ioana da semne bune in Vesti. Mai multe o sa vedeti luni, azi avem un preview: recenzie pentru cartea lui David Boyle “Authenticity…”.
Codul T136 din Biblioteca Friends ascunde o lucrare semnata de David Boyle si numita “Authenticity. Brands, fakes, spin and the lust for real life” (in traducere, probabil, “Autenticitate” – ramane de vazut, pentru ca inca nu s-a tradus in limba romana).”
O recenzie din “New Consumer” spunea despre cartea lui Boyle, Authenticity ca este “un manifest pentru cei deziluzionati…oferind revansa si alinare celor care se lupta cu acceptarea societatii moderne cea hegemonica, cu arome artificiale, imbibata de PR si adoratoare de vedete”. Hmm…
Boyle descrie nasterea si dezvoltarea unei noi tendinte (sau “trendinte” cum se mai spune) – pro-autenticitate, pro-local si deci anti-globalista, o tendinta ce (in 2003 cand a aparut cartea) “promite sa ne spulbere conceptiile despre globalizare si virtualizare”. Mai putin manifest si mai mult analiza deci, cu o doza de protest, ce-i drept. Daca George Ritzer scria, exact cu o decada inaintea lui David Boyle, tot impotriva globalizarii, consumerismului si mcdonaldizarii societatii, exact acelasi curent de gandire strabate si “Authenticity”. Aici el are un nume – Noul Realism, si o serie de caracteristici comune celor ce, nefiind convinsi de “visul corporatist” sau de “mirajul globalizarii”, sunt din ce in ce mai atrasi de “mancarea adevarata”, “cultura adevarata”, “politica adevarata”….si asa mai departe. Noii Realisti, care uneori mananca junk food, dar isi apara dreptul la o alternativa “autentica”, sunt din ce in ce mai multi, si cu toate astea, afirma Boyle, se simt singuri. Popularitatea crescanda a marcilor locale, a cluburilor de lectura, a legumelor organice, a miscarii “slow food”, a modei vintage este un semn al nevoii de interactiuni si experiente reale, face-to-face, individuale.
Alte cateva idei interesante:
-
Noul realism nu e miscare conservatoare – desi exista si cateva elemente de acest tip, dar e o tendinta evolutiva care cauta sa adapteze intelepciunea traditionala pentru viata moderna
-
E o revolutie progresiva: produsele culinare internationale de pe rafturile supermarketurilor puteau sa satisfaca nevoile de autenticitate acum 10 ani insa astazi consumatorii cauta produse locale, sanatoase si reale.
-
Ideea de autenticitate in raport cu brandurile este complexa: brandurile locale sunt greu de “inghitit” de catre cele globale, capitalul lor de imagine fiind construit pe baze solide, greu de distrus; de aceea giganti bancari precum HBSC afirma ca sunt “banca ta locala”
-
Noul realism nu e miscare conservatoare – desi exista si cateva elemente de acest tip, dar e o tendinta evolutiva care cauta sa adapteze intelepciunea traditionala pentru viata moderna
-
E o revolutie progresiva: produsele culinare internationale de pe rafturile supermarketurilor puteau sa satisfaca nevoile de autenticitate acum 10 ani insa astazi consumatorii cauta produse locale, sanatoase si reale.
-
Ideea de autenticitate in raport cu brandurile este complexa: brandurile locale sunt greu de “inghitit” de catre cele globale, capitalul lor de imagine fiind construit pe baze solide, greu de distrus; de aceea giganti bancari precum HBSC afirma ca sunt “banca ta locala”
O multime de exemple si studii de caz vin sa sustina aceste idei si sa demonstreze ca intr-adevar consumatorii au puterea si daca indeajuns de multi oameni cer ceva, il vor obtine. De aceea “Noii realisti” impun (si din 2003 de la aparitia cartii lui Boyle se vede cu siguranta asta) o revolutie in structura si modelele de branding si business.
Răspunsuri