Small Is the New Big and 183 Other Riffs, Rants, and Remarkable Business Ideas

Branding

Avem o colectie de 183 artciole (idei de afaceri, vorbe de duh, sfaturi intelepte) pe care Seth Godin le-a scris in ultimii (6 – 8 ani) si care propune o rasturnare a mitului cum ca marimea conteaza. Cartea e si in romana la BrandBuilders.

El spune asa:

• in stadiile inceputurilor sa fii mare era un avantaj pentru vizibilitate si grandoare (asa ne invata si natura de altfel -> vezi Sauropozii)

• in zilele noastre acest stadiu este depasit, marimea nu garanteaza competenta; o companie are succes pentru ca oamenii sunt profesionisti nu pentru ca este mare. Ideea este ca pe masura ce competitia se diversifica si se specializeaza, iar tehnologia inlesneste foarte multe practice, cursul firesc al lucrurilor este sa gasesti alte portite de afirmare. Avem o piata dinamica, avem un consumator educat si pretentios care raspunde la cu totul alti stimuli.

Cheia succesului este sa inlatui plictisul si lucrurile, obiectele, actiunile ce au un impact mic (ex: tiparirea de flyere) in raport cu resursele materiale, energetice si umane consummate; si mai mult – sa te focusezi pe ceea ce este relevant si interesant.

Denominatia pentru alternativa propusa sistemului BE BIG este acest be “small”,”mic”. Godin expune frumos tot ceea ce inseamna aceasta noua abordare, acest nou val venind fireste cu exemple aplicate, nu doar la nivel de companii, ci si la nivel de structuri sociale.

A fi mic nu inseamna sa faci lucruri marunte, ci inseamna sa ai flexibilitatea si potenta de a lua decizii care intr-adevar sa aiba o greutate in momentele cheie, si toate astea repede (to take decisions that matters when matters and fast).

Pune accent pe, ati ghicit, competenta, puterea de a risca, si de a fi diferit si interesant. Godin demonstreaza realitatea si eficacitatea acestui sistem de gandire convergenta in marketingul de astazi prin investirea imaginatiei si iscusimii in internet, cu accent pe blogging. Acesta este urmatorul pas al industriei: focusarea si utilizarea inteligenta/nisata a resurselor materiale; exploatarea tehnologiei de care dispunem (la gunoi cu desktopurile – as intari eu), mentinerea unei interactiuni directe si permanente cu oamenii -> consumatorii. A fi mic este noul a fi mare, doar daca cel care este in fruntea angrenajului mic gandeste mare.

Răspunsuri