Goodbye Powerpoint, hello Prezi

Branding Comunicare

Ca urasc cu pasiune Powerpoint-ul e putin spus. Avem de niste ani buni o relatie complexa, in care el ma dezamageste de fiecare data, eu imi tot doresc sa nu-l mai vad in fata ochilor, si tot asa. Versiunea de Office 2007 chiar mi-a zdruncinat un pic increderea in rasa umana, pentru ca am vazut cum oamenii aia chiar s-au chinuit sa faca in asa fel sa fie si mai prost si mai user un-friendly decat varianta anterioara.

Si de fapt, chiar daca as trece peste dificultatile de utilizare, problema e ca orice ai face in general o prezentare in Powerpoint arata ca o prezentare in Powerpoint…Statica, perimata, plictisitoare (desi, da continutul salveaza situatia in vreo 15% dintre cazuri). Desi am citit multe articole de genul asta si am incercat sa tot scap de cliseele powerpoint-istice (bullet lists pe primul loc!) lucrurile au ramas la fel de nefericite in relatia mea cu fratele mai mare si mai enervant al Word-ului.

De Prezi am auzit prima data pe un blog, nu m-a facut foarte curioasa, apoi am vazut o prezentare la cineva si am inteles mai bine. Mi-a placut, am zis ca e interesant. Dar tot a trecut vreo jumatate de an pana am incercat pe pielea si pe prezentarea mea smecheria.

Nu stiu daca e “salvarea” sau “the alternative”, dar cu siguranta e “o alternativa”. E usurel de folosit (chiar si fara mouse si cu o singura mana fully-functional, cum am fost nevoita sa incep eu…), rezultatul final arata mult mai bine decat orice Powerpoint si e mult mai dinamic si capteaza atentia privitorului. Cred ca o “prezitation” e foarte buna si cand esteprezentata full-screen in fata unui public, dar si cand o rasfsoieste cineva singur in fata monitorului (aici castiga multe puncte in fata Powerpoint-ului).

Mai am destul de mult de explorat, trebuie sa ma prind cum e cu looping, zooming &layering, dar pe prezi.com sunt multe tutoriale si tips, asa ca nu e o problema.

In final ar trebui sa mai adaug ca da, optiunile full-version si extra-full version sunt pe baza de abonament, si cred ca o sa ramana asa o vreme, pana va deveni mai mainstream produsul.

Răspunsuri