Lana Del Rey ca brand. Nu numai pentru fani.

Branding

Lana Del Rey – internetul este plin de melodiile ei, like&share din belsug pentru activitatea cantaretei americane, astfel ca nu ii mai facem cine stie ce introducere. Nu va fi un articol despre povestea ei, daca ne place, nu ne place de ea, lasam informatiile astea internetului si fanilor/ hater-ilor ei si vorbim despre Lana Del Rey ca un scurt studiu de caz in zona de…Comunicare si branding. Ce este foarte interesant la ea – de altfel motivul principal pentru care vorbim acum despre Lana Del Rey pe un blog de comunicare – este imaginea puternica si consecventa pe care si-a creat-o (corect spus este imaginea pe care i-a creat-o echipa de profesionisti din spate) si pe care o mentine cu succes; asa s-a si dovedit a fi un exemplu foarte bun pentru ceea ce inseamna “personal branding”.

Lana Del Rey a devenit intr-un timp destul de scurt un brand puternic, deja nu numai in SUA, ci si in Europa. Imaginea ei, mesajele pe care le transmite prin melodii, activitatea si atitudinea ei in general duc toate catre o imagine iconica a unei femei sexy din anii 50-60, americana, care isi exprima puternic feminitatea, se joaca cu ea si o foloseste drept atuu. Este o feminitate sexy, insa fara pic de vulgaritate, este o feminitate intriganta, misterioasa, provocatoare, care isi atinge obiectivul: atrage.

1950 vs. 2012

Patty Pravo (1968) vs. Lana del Rey (2012):

Iar targetul Lanei Del Rey, in mod surprinzator, nu este unul predominant masculin, ci un target majoritar feminin. Sunt multe femei carora feminitatea si elementele “artistice”, romantice (si nu numai) tipice anilor 50-60 le induc un sentiment placut, vorbim de un sentiment de afinitate, identificare cu aceasta imagine, combinat cu un puternic sentiment aspirational, chiar o nevoie de abordare a acelui tip de atitudine feminina.

Lana Del Rey a devenit un personaj de sine statator, in jurul ei s-a creat o imagine foarte clara, de la care nu s-a abatut pe parcurs – indiferent de cat de teatrala este aceasta. Iar acest lucru este fix plusul pe care l-am identificat in imaginea ei: consecventa, mentinerea aceleiasi imagini de brand. Fie ca vorbim de melodiile ei cu teme si motive specifice Americii anilor 50-60, fie ca vorbim de look-ul si atitudinea ei, de modul de a vorbi, toate se unesc intr-o imagine unitara, bine conturata. Si e mare lucru sa mentii un brand puternic fara sa te abati de la imaginea cu care te-ai lansat, fara sa lasi impresia ca te abati/ ca vrei sa te abati de la aceasta imagine initiala.

Asadar, vorbim in prezent despre brand-ul Lana Del Rey, fara riscul de a gresi cand facem aceasta afirmatie.

La final, sa si ascultam niste Lana Del Rey.

Răspunsuri

  • a. g.

    Eu zic ca e un mare pas inapoi pentru miscarea feminista aceasta Lana. Din moment ce pozeaza ca tipa neajutorata care are nevoie de protectie, atentie si menajare, iar targetul ei (feminin) o aproba (ascultand-o, promovand-o etc.),  ar trebui sa ne punem niste intrebari serioase legate de ce mai vrea publicul azi: o negare a statutului social sau revenirea la societatea patriarhala de acu 50 de ani? Teama mea cea mai mare e ca stereotipurile astea se ingroasa, iar in curand vom fi nevoiti sa vorbim pe acelasi limbaj cu ei: casnica hot, dornica de atentie si mereu cu un bagaj emotional in spate, alaturi de lupul cel rau care nu stie decat s-o raneasca si sa-i nasca sentimente negative.

    E complet gresit, oricum ai da-o.

    • http://armin.ro/ Armin Roșu

      Nu sunt de acord. Feminismul a trecut prin mai multe valuri. De la sufragete, anii 60 cu independenta sexuala si azi, in care femeia poate sa fie feminina si sa-si afiseze slabiciunile, dar asta nu implica ca este slaba de fire. 

      Conceptia ca o femeie trebuie sa fie mereu puternica, ne-emotionala, ca sa fie luata in serios de barbati, e o aberatie. Am vazut barbati plangand, distrusi de dragoste, dar nu i-am vazut mai slabi din cauza asta. Din contra! Ne-am obisnuit ca barbatii sa fie amputati emotional, dar trecem si noi printr-o miscare de emancipare.

      Ca la noi in tara femeile se zbat cu barbatii SI pitzipoancele, e un caz nefiricit, dar nu singular (daca nu-s pitzipoance sunt top-modele).

      La finalul zilei, esti cine vrei sa fii.

    • Anonim
    • Ana Kitsch

      Lana del Rey promoveaza doar o estetica.

  • Cristiana

    Nu cred ca vorbim despre reintoarcerea la anii 50. Si nu cred ca Lana Del Rey o sa aduca inapoi anii 50, ea joaca rolul unui personaj, nu vrea sa convinga cum ca stilul asta de femeie extrasensibila este ceea ce trebuie. Este o…hiperbolizare sa-i zicem.

    Si cred ca se si vede ca mereu joaca un rol, practic te lasa sa observi ca joaca un rol – vezi in mod special videoclipurile ei, sunt exemplul cel mai bun. E teatru practic.
    Mie mi se pare cool ca a avut curaj sa vina cu o imagine ce nu mai tine de prezent, insa o imagine care are multe elemente pe care si femeile de azi si le-ar dori sa le aiba.

    Miscarea feminsita – nu prea mai e cazul sa vbim despre asta in 2012, femeile stiu prea bine ca sunt suficient de puternice cat sa aiba orice statut vor ele.

    Oricum, e tare ca Lana Del Rey are atat de multi fani pe cat are si oameni care nu o plac deloc.

  • Aida Lungu

    mie char imi place de ea!

  • gina

    isi promoveaza cultura ,america anilor 50 nu e clar ,acum noi ce promovam copie la indigo ,ce zici de corina roata se intoarce oare ce promoveaza cu zdrentele alea pe ea anii 60 ai cui? si de ce anii 60 asa ne intrebam mereu de ce asa si nu asa fiecare cum vrea si fiecare alege ce vrea in materie de muzica mor cand ii vad pe ai nostri cum ii copiaza pe americani in gesturi vb etc si o com pe Lana del ray mi e sila jena la noi doar muzica comerciala de zbalanganeala si de facut bani multi pai nu ..inevitabil va fi bn e e e p.lm chici.