Heineken’s Journey to Grand Prix @Cannes Lions 2013

Advertising

Campania Heineken’s Legendary Journey realizată de Wieden + Kennedy Amsterdam a câștigat Grand Prix 2013 la categoria Creative Efectiveness Lions. Premiul cel mai la această categorie este poate cel mai râvnit din cauza faptului că aduce împreună cele două deziderate ale publicității, creativitatea și eficiența.

În categoria Creative Efectiveness juriul urmărește o idee puternică și o demonstrație cât mai clară a rezultatelor de business. Când spun clară mă refer la faptul că participanții trebuie să înscrie un document de 40 de pagini în care să urmărească rezultatele și indicatorii de brand ce servesc drept argumente pentru a demonstra eficiența campaniei. Înainte de a fi evaluate de juriu, documentele sunt verificate de către PriceWaterhouseCoopers.

Ce-a avut Wieden + Kennedy de dovedit? Prin campania globală Legendary Journey: Justifying a Premium the World Over agenția a trebuit să demonstreze modul în care soluția creativă a dus la creșterea cotei de piața în fiecare țară în care campania a fost implementată. Juriul a punctat în proporție de 25% idea, 25% strategia și 50% eficiența.

Premiul este cu atât mai valoros având în vedere că Heineken se află într-o categorie atât de aglomerată în care este greu să crești, mai ales în segmentul premium. Juriul a apreciat acest lucru.

grand prix cannes

Shelly Lazarus, președintele categoriei relata faptul că juriul a punctat insight-urile, rezolvarea creativă care au dus la creșterea volumului și a cotei de piață în condițiile în care și-au menținut locul în segmentul premium. (sursă warc.com)

Juriul acestei categorii a fost format din oameni de brand, planneri, creativi și oameni de research.

Ceilalți câștigători la această categorie au fost: From Crying to Buying, DDB pentru retailerul John Lewis, Small Business Gets an Official Day, CP+B Digitas pentru American Express Open, Share a Coke - O&M Sydney pentru Coca Cola Australia, Believe, DDB pentru  Lion Nathan’s Steinlager; Australia’s Largest Risk Mitigator- WHYBIN\TBWA Sydney pentru Insurance și Hard, Fast & Effective, Grey London pentru British Heart Foundation.

Răspunsuri