Super Bowl 2013 – în pană de creativitate?

Advertising Comunicare

Baltimore Ravens 34 – 31 San Francisco 49ers. Acesta este scorul cu care s-a încheiat cea de-a 47-a ediție a Super Bowl, finala Ligii de Fotbal American (NFL) din SUA. Dar lupta între agențiile/brandurile prezente a fost mai strânsă decât în teren datorită faptului că în acest an s-a înregistrat o audiență în scădere față de edițiile anilor anteriori.

În materie de recorduri însă, a fost consemnat faptul că pentru prima dată în istoria competiției s-au întâlnit două echipe care au antrenori doi frați, John și Jim Harbaugh, prețul difuzării a 30 secunde de publicitate costă 3,8 milioane dolari iar curentul s-a oprit mai mult de 30 de minute pe arena Mercedes-Benz Superdome. Pana de curent, însă, a generat un val de (numai) 24,1 milioane de tweet-uri care au fost trimise despre acest eveniment. Cu aceeași ocazie, Oreo a reușit să creeze o reclamă pe care a difuzat-o pe Twitter.

Chiar dacă audiența nu a mai fost la aceleași cote ale anilor anteriori, iar în timpul reclamelor puțin creative s-a vorbit mult la telefon, Super Bowl a strâns în arena publicității companii precum: Mercedes-Benz, Toyota, Volkswagen, Audi, Fiat, Doritos, Ford/Lincoln, Hyundai, Kia, AXE, Coca-Cola, Mars, Paramount, Pepsi, Skechers, Taco Bell, Procter & Gamble. Iată câteva dintre cele mai bune reclame:

Mercedes-Benz folosește figuri cunoscute americane pentru un produs german. Și, pentru că suntem în țara tuturor posibilităților, regăsim packshotul chiar la începutul spotului.

Oreo propune un fel de fotbal american într-o bibliotecă. De unde observăm că brandul are o comunicare diferită în State față de ce vedem în România.

Coca-Cola ne propune suspans și recompensă, căldură și răcoare, drama și fericire în același timp.

Doritos a făcut concurs pentru cele două reclame ale sale, iar Fashionista Daddy și Goat 4 Sale au câștigat onoarea de a fi difuzate la Super Bowl. Goat 4 Sale ne arată o capră “pe interes” cum spune versul lăutarului, al cărei caracter iese la iveală când e privată de tortilla ei preferată. Putem vorbi și strategic de ce bine să ai o capră nebună după Doritos, dar e suficient că reclama e amuzantă.

Spotul Time Warner Cable conține mult sânge, zombi sexy și pe Norman Reedus, starul din ,,The Walking Dead’’. Asta e suficient pentru orice american.

În sfera social media, Doritos a fost marca cea mai menționată, urmat de Audi și Calvin Klein iar dintre companii, Pepsi, Taco Bell și Hyundai. Nici nu s-au stins bine ledurile panourilor electronice și au apărut, în adevăratul spirit sportiv, compilații  și clasamente cu cele mai bune și cele mai slabe reclame, chiar și un top cu cea mai bună muzică din spoturile prezente.

Din capitolul ,,dacă doriti să revedeți’’ aici puteți accesa cele mai bune reclame Super Bowl din toate timpurile.

Răspunsuri