Supercalifragilisticexpialidocius-urile publicitatii

Advertising

Pe langa topul celor mai gay 50 de ad-uri din toate timpurile, pe Ad Week am gasit saptamana asta si o retrospectiva interesanta a celor mai celebre ‘buzzwords‘ inventate de agentii si transformate in concepte de advertising ce sunt asociate mai mult sau mai putin exclusiv creatorilor lor.

Aceste cuvinte sau fraze, de obicei explicate si ilustrate in tratate sau carti, au intrat sau vor sa intre in vocabularul de uz comun al vorbitorilor de “ad-speak”, ca sa ii dam “afacerezei” o denumire mai nisata putin.

Daca stim ca “disruption” apartine lui TBWA, sau ca “lovemarks” inseamna Saatchi, e posibil sa gasim aici si multe concepte mai putin cunoscute  sau chiar unele nou-noute (cum ar fi “the big ideaL” – enuntat de Ogilvy & Mather intr-o lucrare recenta).

Si de retinut mai ales concluzia articolului, care isi pune intrebarea de ce e nevoie de acest tip de inventii: pentru ca procesele sunt benefice si iti aduc o siguranta, repetabil inseamna posibil si realizabil.


Răspunsuri